PEMIKIRAN BUKAN PERASAAN

untuk sesiapa yg ingin menghamburkan pemikiran. klu merapu tak tentu hala, sure kena BLOCKED!
 
HomeCalendarFAQSearchMemberlistUsergroupsRegisterLog in

Share | 
 

 Hanya sekadar pambasah gusi...jangan salah faham...kamu lebih tau..

View previous topic View next topic Go down 
AuthorMessage
silence 8 da corner



Posts : 4
Join date : 2008-11-07
Location : smewhre beyond da wind

PostSubject: Hanya sekadar pambasah gusi...jangan salah faham...kamu lebih tau..   Fri 07 Nov 2008, 7:54 am

lol!

1. Kemana tumpahnya kuah kalau tidak ke bawah

2. Tak lapuk dek hujan, tak lekang macam rambutan

3. Tiada rotan, pelempang berguna juga

4. Biar lambat asalkan tak cepat

5. Biar putih tulang, jangan kuning gigi

6. Di mana ada gula di situ adalah gula-gula

7. Kalah jadi abu, menang jadi arang, seri jadi abu bakar

8. Carik-carik bulu ayam, lama-lama jadi shuttlecock

9. Secupak takkan jadi 18 cupak

10. Gajah mati meninggalkan gading, udang harimau mati meninggalkan kulit, manusia mati meninggal dunia

11. Sedangkan lidah lagi tergigit, inikan pula makanan di dalam mulut.

12. Harapkan pagar, pagar tidak boleh diharap

13. Alang-alang mandi biar guna sabun

14. Berapa berat mata memandang, berat lagi seguni beras

15. Cubit paha kanan, paha kiri tak rasa apa-apa pun

16. Diam-diam ubi berisi, diam-diam orang... bisu

17. Hidup segan mati di tanam

18. Ikut hati mati, ikut rasa merasa

19. Lembu punya susu cap teko dapat nama

20. Sehari selambar benang lama-lama benang habis

21. Jika kail panjang sejengkal, beli le yang panjang sikit kalau nak ngail di laut (beli la pukat tunda lagi baik)

22. Hendak seribu daya, tak hendak tak apa

23. Membujur lalu melintang pukang

24. Hujan emas di negeri orang, hujan batu di negeri sendiri, lebih baik hari tak hujan

25. Sebab pulut santan binasa, sebab mulut habis pulut

26. Kecil-kecil cili padi, kecil lagi biji cili

27. Kalau sudi katakan sudi, kalau tak sudi boleh belah

28. Bagaikan kucing tidak bergigi, tikus pula melompat tinggi




JANGAN TERPENGARUH DENGAN PERUMPAMAAN INI !!!!!!! Evil or Very Mad
Back to top Go down
View user profile
stanum saliva



Posts : 11
Join date : 2008-11-06
Age : 29
Location : bandar koboi

PostSubject: Re: Hanya sekadar pambasah gusi...jangan salah faham...kamu lebih tau..   Fri 07 Nov 2008, 4:39 pm

aku paling suka nombor 23........mmg mcm tu biasanya org kita....jarang sgt yg bersungguh....abis hidup semua lain terkena tempias juga...............
Back to top Go down
View user profile
 
Hanya sekadar pambasah gusi...jangan salah faham...kamu lebih tau..
View previous topic View next topic Back to top 
Page 1 of 1
 Similar topics
-
» 09th July 2011 - London UK - Masjid Al Ansar presents The Key to Paradise by Sh. Mohamad Salah
» Rising food prices in Salah al-Din
» Salah Coloring Pages
» pernikahan jangan ditunda-tunda
» ilmu ghaib hanya milik Allah

Permissions in this forum:You cannot reply to topics in this forum
PEMIKIRAN BUKAN PERASAAN :: LIFE :: pepatah, peribahasa, bantai je la !!!-
Jump to: